Varför ska det alltid strula!

I morse så var man som vanligt ivrig i väntan på att tåget ska komma. VI väntade.....
Så väntade vi lite till och se det kom ett litet tåg. Men att det skulle avgå i tid vore ett önsketänkande.
Det blev ca 10 minuter sent, lite som vanligt. Vi tågade på tåget och letade fram några sittplatser. Man blir ju ett litet gäng som alltid snackar med när man pendlar. Några av grabbarna satte sig vid en fyra platser och där satt en tjej redan. Hon hade packat upp en liten smörgås samt bok för att göra sin resa behaglig. Men när grabbarna satte sig så tog hon sitt pick och pack, sen reste hon sig för att leta efter någon annan plats. Grabbarna bara skrattade och virrade på huvudet. Man kan ju undra vad det var som blev så fel för henne. Det är trevliga grabbar.


När jag sen skulle hem så tänkte jag åka med ett tåg tidigare än brukligt. Men det visade sig att gick ersättningsbussar eftersom det hade blivit signalfel i Hässleholm, men va f-n. Blir man trött eller. Tur att man har kompisar bland resenärerna. En av dom fixade en bil så vi kunde komma hem. Jag hade en tid att passa och det var precis att jag hann. Man har kommit i ett stadie där man aldrig slutar förvåna sig över skånetrafiken.

Tyvärr så måste jag rätta ett fel från gårdagens blogg.
Julia på pekade att jag förväxlat några av partiernas valstugor.

Detta är kristen demokraternas valstuga.

Detta är folkpartiets valstuga.

Ber om ursäkt för denna förväxling.
Hoppas det inte påverkar valets utgång förmycket.

Kommentera här: