Varför gör skånetrafiken på detta sättet?

Eftersom man har  beslutat att lägga ner stattena linjen nr 2, så har jag mailat lite med skånetrafiken. Idag svarade dom på mitt andra mail och det lyder så här.

Hej Lena

Alla hållplatser på Stattena slingan kommer att dras in.

Nu vet jag var exakt du bor men linje 534 kommer att börja köra på södra Kringelvägen in till centrum. Stomtiden är timmestrafik men mellan 06 -09 och 15 – 18 blir det halvtimmestrafik. Två nya hållplatser kommer att skapas dels vid magle våtmarker och så kommer det att bli ett nytt läge till vid Österås Ip.

Att skapa en slinga som går runt Hässleholm är i dags läget inte aktuellt men din tanke tar vi med som ett kund önskemål



Med vänliga hälsningar

Ulf Svensson

Trafikutvecklare Skånetrafiken

Trafikområde Hässleholm

Postadress: 281 83 Hässleholm

Besöksadress: Andra Avenyen 7

Telefon: 0451 28 86 11 Fax: 0451 28 84 01

E-post: ulf.svensson@skanetrafiken.se


Jag frågade var vi som brukar hoppa på här skulle kunna utgå ifrån. Sen föreslog jag att man skulle kunna ha en slinga som alltid gick.
Har även tänkt på att man bygger flera stycken nya villor i området men lägger ner lokaltrafiken. Får inte det att gå ihop men det gör säkert skånetrafiken. Man får bara den känslan att vi resenärer är till besvär.
I morse gick tåget i tid och vi hade världens gladaste gäng, skrattade så tårarna sprutade. Men när vi ska åka hem så är det ett kort tåg igen och man får stå som packade sillar. Tråkigt.

Idag så blev vi bjudna på lunch av jobbet efter som vi har en som ska sluta imorgon. Det blev flygande jakob som är så gott. Sen hade tre damer som också ska sluta. Ja, en slutar och ska börja annan tjänst och två går i pension. Så till tre fikat var det tårta, gott.

Idag så har Magnus och jag varit tillsammans i 10 år. Tiden går fort när man har roligt. Så nu har han kört igång storbak i köket för att fira!

Kommentera här: