Vissa dag är bara långa!

Dagen startade bra och allt flöt på som det skulle på jobbet. Ringde till Julias rektor som jag lovat occh hade ett snack med han. Då detta är ett typiskt relationsproblem så förstår jag att han måste hålla sig opartisk men det är tyvärr många saker som jag inte förstår. Hoppas att vi kan reda ut detta när jag kommer till skolan nästa vecka. För en lärare ska inte ha favoriter utan alla elever är lika värda.

Vid middagstid så åkte jag till Malmö.

Där jag gick på mässan innan föreläsningen. Fick lite tips till "kaffe" vår personalförening.

Massor av material med mig hem.

Denna kille hade verkligen positiva ord att lära ut.

Det gäller verkligen att välja och lägga energi på saker som man kan påverka samt göra något åt. Sen får man se positivt på saker, så blir livet mycket roligare.

Så idag har jag åkt mycket tåg och tro det eller ej: dom har varit i tid varje gång.  Så när jag skulle hem från Malmö så var det på håret att jag skulle hinna med. När jag kommer fram till dörrarna så kör tåget. Alltid annars så är det förseningar men inte idag, typiskt! men guldstjärna till skånetrafiken som höll tiderna idag.

Fick svar från skånetrafiken när det gäller stattena nr 2 bussen idag och svaret löd så här:

Hej Lena

Jag vill först påpeka att det som journalisten i Norra Skåne skrev och som stod på första sidan inte är korrekt.

Vi lägger inte ner hela linje 2 utan bara Stattena slingan på linje 2. Orsaken är att antalet resor på Stattena slingan stadigt har minskat sedan 2006.

Många av våra resenärer hör av sig under året och framför sina tankar om förbättringar och kritik hur de upplever att trafiken fungerar via vårt kundärendesystem eller på andra sätt. Dessa synpunkter tar vi med oss i vårt arbete med tidtabeller. Ibland så går det att genomföra ibland inte.

Du är alltid välkommen att skicka in dina synpunkter via vårt kundärende system om hur du upplever trafiken fungerar.



Med vänliga hälsningar

Ulf Svensson

Trafikutvecklare Skånetrafiken

Trafikområde Hässleholm

Postadress: 281 83 Hässleholm

Besöksadress: Andra Avenyen 7

Telefon: 0451 28 86 11 Fax: 0451 28 84 01

E-post: ulf.svensson@skanetrafiken.se


Jag svarade honom och frågade vad jag skulle göra eftersom det påverkade mig och hur/var ska jag åka ifrån i fortsättningen. To be continued...


Kommentera här: