Slutet gott, allting gott!!!


Detta är 2011´s sista dag och kolla hur underbart vacker den är!
Jag är ju en människa som inte tycker om vinter och snö så detta passar mig alldeles utmärkt. Ett par minusgrader och solen visar sig från sin bästa sida idag.
Detta år har på många olika sätt varit ett tufft år men ändå ett år som givit så mycket till oss med. Vi har som familj växt och lärt oss en hel del. Eftersom vi är modern familj med dina och mina barn så finns det alltid andra i dom yttre flikarna på familjen att ta hänsyn till. Vi har kommit varandra närmare och kommit att bli en stor familj tillsammans. Sen har vi ju släkt och vänner som har varit mycket tålmodiga med oss då vi inte har varit så sociala detta året, tack för det mina vänner. Ni har funnits där när vi har behövt er. Det är så vänner ska vara: finnas där både i vått och torrt. Livet är en dans på rosor men man ska komma ihåg att det finns taggar på dem med. Ibland så sticker man sig på dem och då gäller det att vårda sina sår. Många klicheér men dom har mycket att säga.
För mig har året varit ett känslomässigt på många sätt men jag känner att man lär sig något nytt hela tiden. Vi blir aldrig för gamla för att lära oss nya saker.
Vi har vårat mål Magnus och jag, det är ju att vi ska flytta till Spanien om några år när alla barnen är utflygna. Detta jobbar vi mot men har ju stött på lite problem eftersom Magnus varit arbetslös till och från de senaste två åren. Detta innebär att vi inte kan spara som vi tänkt eller ordna för oss på det sättet som vi planerade. MEN skam den som ger sig, på brännet igen och ta nya tag. Han har haft ett vikariat under hösten och där han var jätte omtyckt. Så fort där blir något kommer dom att ringa in han igen. Sen var han på en anställnings intervju igår som han upplevde positiv. :D

Vi har varit tillsammans i 11 år och mitt hjärta är totalt sålt till honom. Tack för att du finns i mitt liv.
Då vi människor alltid har stora förhoppningar på ett nytt år och hoppas att det blir bättre. Det blir det om man jobbar på det. Inget kommer till en om man är passiv. Kärleken stannar inte om man inte jobbar på den, man vinner inget om man inte spelar. Vi brukar alltid spela på keno där det är vissa nummer som vi ständigt har stående. Men jag brukar skämta om att vi har för mycket tur i kärlek eftersom vi aldrig vinner några stora vinster. Men dom små är trevliga med. :)
Jag brukar inte ge några nyårslöften för ofta så går det inte att hålla dem. Men det jag brukar säga är att: man inte ska göra det sämre än det varit och ta lärdom av livet.

Så inför tolvslaget tänk på att ta det lugnt med raketerna. Dom är vackra att titta på men livsfarliga att hantera så gör det med varsamhet.

Festa in det nya året i goda vänners lag.

Skåla med din kärlek och lova inget som inte går att hålla.
GOTT NYTT ÅR TILL ALLA MINA VÄNNER OCH LÄSARE.
PS: ses nästa år :P
1 Pagmyrskan:

skriven

Det är du som har tagit solen..... Vi har det väldig grått och mulet.

Gott nytt år på dig.

Kommentera här: