Värme i veckan!!!

Denna vecka så har meterologerna lovat en del värme. Den kommer upp från södra europa till oss. Känns ju skönt att kunna ligga på runt 14 plusgrader i november. Tänk om det kunnat vara så hela vintern men det är ju ett önske tänkande. Själv tror jag att vi kommer att få en vargavinter till. :P Det är ju bättre än att ha regn och slask hela tiden. Men det är ju som vanligt: vad ska man välja "pest eller  kolera" ? Är det bätttre med svinkallt och man fryser samt att jag får värk i kroppen eller  regn/slask så man blir blött så fort man kommer utanför dörren? Vilket dilemma vad ska man välja?
Inte konstigt att man vill flytta till Spanien och bo där. :D
Tänk så skönt vi ska ha det när vi flyttar ditt men än så bara drömmer vi om det. Så nu ska vi bara ta oss igenom en seg och säkert lång vinter innan våren är här igen.
Men denna dröm håller en levande så att vi kan genomföra den om några år när alla kidsen flytat hemmifrån. Men om det finns någon som har jobb till oss i Spanien så tveka inte att höra av er!
Men till dess så får jag stå ut i dessa vintrar i Sverige. Tur att jag har en sån härlig gubbe att älska och som älskar mig. Sen många härliga vänner och bekanta.
Nu ska jag sticka en tubsjal till sen tror jag att jag gör en till! :D Ska bara hitta någon marknad som inte är så dyr att sälja mina alster på. Eftersom jag inte tjänar så mycket på mina sjalar så kan man inte lägga allt på bordskostnaden. Även om alla min sjalar ligger här på min blogg så skulle det vara roligt att få sålt dem. Man kan ju köpa nya garner och göra fler roliga sjalar de pengarna. :)
Tänk att sitta i varma Spanien och sticka på fina sjalar under mysiga kvällar i detta underbara land. JAG LÄNGTAR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera här: