Lära sig saker.....

För några år sen var vi med jobbet och lyssnade på en föreläsare som jag hade förutfattade meningar om. Såg personen som en dyster och mörk person men mycket butterhet i sig.

Men jag fick ändra mig totalt. För en mer positivare människa har jag inte lyssnat till på länge. Så jag köpte hans bok och läste den. Han pratade om att man ska välja glädje och det är helt rätt. För vem vill egentligen välja surhet och negativitet. ingen. Men vi är skapade så att man väljer att bli irriterad och butter om någonting inte går som man vill. Eller om man blir omkörd av en blådåre blir man sur och dra en ramsa. Tänk när man blir sittande på tågen eller får vänta på stationen för att det är förseingar.  Men visst kan jag fortfarande bli sur och irriterad men inte lika ofta som förr. Jag har lärt mig att tänka mer positivt och det hjälper mycket. Alla dessa gånger som jag har fått vänta på grund av alla förseningar med tågen när jag pendlade. Detta har gjort att jag lärt känna många nya trevliga människor. Funderar ofta på vad jag ska lära mig av allt som inte går som jag vill men slutar med att man lär sig nya saker varje dag. Allt detta gör jag med glädje för då mår min hjärna och kropp samt själ bättre. För ett gott skratt förlänger livet och sätter fart på endorfinerna i hjärnan. Man måste våga att prata och säga vad man tycker för annars kan ingen ta en på allvar för då vet dom inte vad man står eller har för åsikter. Tala är silver men tiga är guld gäller bara att göra detta vi rätt tillfälle. Men gör det med glädje så mår man bättre!

Kommentera här: