PRIDE 2017 I PARIS

Eftersom vi inte gick in på Louvren utan gick och tog en öl i stället så hann man stänga av gatan Rue de Rivoli. När vi gick tillbaka så funderade vi på varför. Magnus frågade en polis men han viftade bara Magnus vidare. Så jag fick känslan av att vi kanske inte skulle vara där men tänkte att jag frågar nästa polis. Polisen svarade att det var en liten manifestation som hette PRIDE 2017.  Jag insåg genast var vi hamnat och förstod att detta var jättehäftig.
Så jag ringde min svägerska som jag vet aldrig i livet skulle vilja missa detta. 
Massor av människor ute på denna gata. Man gick från torget ovanför Louvren och längs hela Rue de Rivoli för att fortsätta till Cite som ligger ett par metrostationer bort.
Vilken parad detta var och så underbarat att se dessa människor fira.
Här så långt man kan se började paraden och det var ett hav av människor.
Så långt man kan se här på andra sidan av denna gata gick man innan det svängdes runt hörnet för att fortsätta.
Det fanns alla möjliga kreationer och utstyrslar denna dag.
Att för en gångs skull vara på rätt plats vid rätt tillfälle gjorde att jag fick gåshud. Jag frågade en fransman om hur många som deltog. Han svarade att cirka 750 000 stycken som gick i paraden. 
Lastbil på lastbil passerade oss med ena temat efter det andra temat. Allt från adopitionsrätt till rätten att gifta sig med vem man vill. Alla vill bara bli älskad för den personen den är och att kön inte definerar personen man är.
Så klart passade jag på att använda min selfiestick.
Detta var en upplevelse som jag är super glad att kunna varit med om. Paraden startade kl 14.00 och när vi gick hem kl 18.30 så hade man inte hunnit halvägs. Det var lika mycket kvar. Tog massor av bilder så att minnet i telefonen och batteriet tog slut.
Att få vara med om detta som ordförande i Visions avd höör  var en ynest eftersom Vision jobbar hårt för dessa frågor på våra arbetsplatser. Samt att min arbetgivare har tagit en HBTQ-policy. 
Vision står upp för allas lika värde, inkludering och mångfald på jobbet.
Med mångfald menar vi en arbetsplats för alla.
Och detta är jag stolt över att representera.

Kommentera här: