Pussyhat för Vision

Min kompis och "coach" på Visions centra i Malmö frågade om jag inte skulle göra en pussyhat och att orginalfärgen är ju rosa.... Men Visions färg är ju två lila färger.  Jag är ju inte en som stickar på beställning eftersom jag gillar att sticka det jag tycker är roligt att göra. Så jag fick lite kli i fingarna och bara var tvungen att göra en pussyhat till @CarinaBellborn. Inte talade jag om detta för henne utan idag när hon tömde sitt postfack vad låg inte där!!! En egen Visions pussyhat.
 
Mönster:
Till denna använd jag mig av drops Cotton light garn, en ljuslila och en lite mörkare.
La upp 96 maskor på rundsticka 4,  40 cm.
Börja med att sticka tre varv rätta varv.
Därefter två räta och två aviga i 8 centimeter.
Därefter räta varv till den mäter 22 centimeter.
 
Jag avmaskade genom att ta en maska från vardera sticka och sticka dem tillsammans, gör detta två gånger. Sen stickar jag ihop dessa två och så stickar jag i hop två nya sen, de två tillsammans igen. Arbeta genom alla maskorna så får man en fin avmanskning. Hittade detta sätt att göra avmaskning på Simply strechy bindoff.
Man kan använda vilket garn man önskar och göra sin egen pussyhat i, det är bara att använda fantasien. 

Kommentera här: