Tack 2017

Då har ytterligare ett år gått och vi välkomnar 2018.
Vet ej om jag ska säga att 2017 var ett bra eller dåligt år men det är definitivt ett år som jag kommer att minnas.
Hänt och skett mycket både på arbetet och privat. Bland annat var det nära att jag gick in i den berömda väggen. Lyckades att hindra mig innan dess och tog lärdom av det. Verkligen inte värt detta utan man måste stoppa sig själv. Då man har ett egenansvar för sig själv och bara du själv kan säga stopp. Året har get mig många erfarenheter och haft tuffa motgångar. Budgeten hos min arbetsgivare har givit mig fler gråa hårstrå än jag kunnat tänka mig. Det har varit många och långa fackliga förhandligar samt möten.
Sen har jag fått en upplevelse som givit mig mycket  att minnas och det som jag gjorde inför att vi skulle vara värdar för en nordisk konferens i familjerådslag. Ett mycket positivt minne trots att det var mycket jobb med den.
Men nu ser jag positivt på 2018 och hoppas att några av mina drömmar slår in. Vi har bokat våra semestrar i alla fall och ser fram emot att åka till Bonalba, Spanien. 
Detta ligger precis utanför Alicante och en härligt område för den som inte vill ha det hektiska turistlivet inpå sig. Detta året så ska min ena dotter samt barnbarn komma ner och besöka oss. Ska bli helt underbart och få njuta av deras sällskap i en vecka. Sen åker de med oss hem till Sverige i ytterligare en vecka. Jag kan varmt rekommendera denna lilla urbanisation och läs gärna mer på vår hemsida Life living.  
Sitta här och njuta är helt underbart.
Mitt mål detta året är att jag ska bli bättre på spanska och öva varje vardagkväll med min dulingo app. Denna app har inte svenska till spanska utan här är det engelska till spanska. Detta innebär att jag får övat på min engelska med. Inte för att jag är dålig på engelska men det är aldrig fel att hålla ett språk levande både i tal och skrift.
 

Kommentera här: