Söndag kväll, laddar inför en ny vecka.

Helgen bara försvann liksom! Lite hann vi med. Var ganska slut när jag åkte hem i fredags men eftersom bilen var min denna dag. Vilket gjorde att jag slapp passa tågtider och kolla förseningar. Körde och handlade lite grann, konstigt att skafferiet och kylskåpet alltid behöver fyllas på. Tror att jag måste uppfinna något som gör att det alltid finns massor av mat i dom. Då slipper man tänka på att fara iväg för att handla.
Sen kom min svägerska och hämtade mig. Eftersom Della och Magnus skulle jobba så åkte jag hem till henne. Hon hjälpe mig en en sak, sen satt vi och snackade. Under tiden som vi snackade och vi har alltid mycket att snacka om. Jag hade tagit med mig en bag in box som bara slank ner. Men det var under många timmar, för Magnus kom inte och hämtade mig förrän kl 01.30. Discot stängde ju kl 01.00. Sen stannade han också en stund, så klockan var 03.00 när jag drog täcket över mig.

Sen var vi dit bjudna på kräftskiva igår igen, så det blev 2 dagar på raken. Men det är lika roligt att träffa dom allihopa. Massor av god mat och trevligt sällskap. Eftersom det var min tur att vara chaffis, Magnus var det i fredags. Så jag drack massor av kaffe och mineralvatten.

Det var bara fulla koppar som gällde, gick inte att få i mer...

Idag har vi spelat tärning och snackat halva dagen. Magnus hann baka två bröd, Potatisgratäng med kotletter, radiokaka (som smakade mysko) samt så har jag idkat läxhjälp.
Nu är det snart dags att hoppa ner i sängen och vänta på John Blund.

Kommentera här: