Rysskylan har slagit till.....

Imorse när vi skulle gå utanför dörren och ta oss till bilen så vaknad man verkligen......minus 13,2 grader. Det var så att näshåren frös vid inandning. Tack och lov så har vi garage till vår lilla bil för då tar det inte så långt tid innan den blivit varm, skönt. Hoppas att detta är snabbt övergående och att det börjar bli varmare snart.


När jag skulle köra hem idag så plockades dessa fram för lite sommar känsla mitt i denna kalla kyla. Allt för att sprida sommar feeling!

I går så  hade jag fått en förfrågan på mina sjalar och blev jätte glad för detta. Det är alltid roligt när andra tycker om ens arbete som man gör. Jag stickar bara för nöjets skull och när andra finner detta intressant så blir detta lite mer roligt. Min policy är att bara sticka och virkar bara det som är roligt för mig. Är lite rädd att om jag skulle ta upp en massa beställningar så kanske man tappar glöden samt intresset. Det är så att jag arbetar även heltid så handarbetet åker fram på kvällar och helger. När man nu hittar något som är av intresse på min säljsida och vill köpa detta så hör av er. Då detta är för mitt egna nöje så är mina priser inte så dyra utan det är mer för att ge mig en slant till nya garner. Så när nya alster är klar så läggs de upp under kategorin: Säljes, säljes, säljes.

Givetvis finns det alltid plats för mer nystan/härvor garn.


Denna bild visar garnet lite närmare och det ska blir intressant att sticka med det. Tänkte mig en......hör och häpna.....tubsjal :P

Nu ska jag ta fram ett av mina projekt och göra lite på dem.

 

 

 

 

 

Kommentera här: