Blogga eller inte blogga!!!!

Jag började blogga när min stora tös skulle flytta till London. För det upplevde jag då som en världsomvälvande upplevelse och visste knappt vad jag skulle ta mig till. Snacka om förlossnings ångest nr 2. Behövde lätta på allt jag hade inom mig och det blev en liten hjälplina för mig. Sen blev det liksom en vana att göra det. Vare sig man har något viktigt att säga eller bara vill visa någon bild m.m. Det finns så mycket att blogga om, kan tyckas men ändå får man rejäl bloggtorka ibland. Detta inträder på någotvis alltid om helgerna, förstår inte det! Det är så skönt att bara vara hemma i lugn och ro för att njuta av helgen. Sen finns det de som inte kan bara vara utan att det hela tiden måse hända saker hela tiden. Som tur är så tillhör jag inte den kategorin. :D Tror att dom som gör det kommer att bränna ut sig till sist och en dag så är det försent.  Men när det är söndag så känner jag att det kliar i mina bloggfingrar och vill bara skriva.
Jag har en underbar man som är ganska så lik mig på den punkten om han bara har sport på tv:n så är han nöjd. Så vi myser i soffan om helgerna: jag med min dator samt handarbetet och han med sporten på tv:n. Men vi är i samma rum och kan prata med varandra när man har ett viktigt inlägg att göra. :P Men det viktiga är att vi är i samma rum och detta passar oss alldeles utmärkt. Denna helgen har vi haft film helg och tittad på en hel del filmer samt slappat. Jag fick på detta sätt en hel del handarbete gjort.

Fick stickat klart denna trekants sjal och där blev lite garn över till tre tofsar.

Gjorde några varv på min jätte mormors ruta. Vilket är ju lite jobbigt eftersom ett varv tar längre och längre tid att göra ju större den blir. :)

Börjar närma mig slutet på denna virkade trekants sjal med. Har fyra varv kvar sen ska jag bara göra kanten runt om. Där ska jag prova något nytt och får se om man lyckas med det. Kommer på bild i så fall annars får det vänta till jag lyckas. :D

Har även hunnit med att packa ner julen och byta ut julgardinerna mot dem vanliga.

Kommentera här: