En ny vecka ......


Då får man anta utmaningen av vad veckan har att delge en.

Snön har hittat Hässleholm och det är ett par minusgrader. Bara detta är för mycket för mig, vill inte ha det nu. Har det inte kommit hittills så behöver det inte komma nu. Vaktmästaren som ska sköta detta området är ju tyvärr inte så bra på detta. Hon kör med trakorn och skopan som den var stulen. Hon orkar inte ta alla gångstigarna utan utelämnar visa. Detta gör att man nästan går och trillar på vägen till bilen. Men när jag tog upp detta med henne så fick jag bara ett svar om att hon kunde göra så enligt deras reglemente. Och var skulle hon göra av med all snö sa hon. Vi har bara ett jätte stort område med gräsmatta där man kan lägga det men det är nog för svårt. Men det ska hon bli varse om, skulle jag gå och trilla sedan få en skada så kommer jag att riva upp himmel och jord för detta. I min mening kan man faktiskt planera detta bättre.

Kommentera här: