Parkeringsproblem och en konstig vit massa!!!!!

Tänkte att i dag ska jag åka till min kompis som brukar hålla stickaftnar på måndagarna. Så väskan packades och fick följa med. Men när det börjar närma sig att bege sig så tänkte jag "måste nog kolla facebook så jag vet att det blir av" och tur var det. För det visar sig att min kompis ligger i feber, usch!!! Jag som hade sett fram emot detta, så nu har du några saker att göra: hiva in c-vitaminer, elda i pannan, säga till gubben att låta bli täcket på natten och bli frisk i det snabbaste! För nästa måndag kommer jag! Detta med stickning är livs viktigt och kan inte missas. Krya på dig gumman!

Så idag kom det snöblandat regn och det var så pass mycket att marken blev vit. Järdans också, har det inte kommit hittills så kan det bli borta. Men det är det nog imorgon eftersom det är plusgrader än.
Sen innan jag skulle styra bilen till hemmet så körde jag inom för att handla lite mjölk plus något annat. När jag sen kommer ut till bilen så visar det sig att en bil har parkerat bredvid mig och det är ju inget ovanligt eller hur! Men han hade parkerat så nära min bil att jag inte kom in i bilen. Det var för när jag skulle öppna min bildörr så hade den slagit mot hans sidospegel. Så snäll som jag är så väntade jag.......... väntade.............. väntade och till sist kom han som körde. För frugan satt i bilen men hon var nog handlingsförlamad. Att gå ur bilen för att sätta sig på förarplatsen och flytta på bilen en decimeter var inte att tänka på!!!! Så när föraren kommer så säger han det uppenbara: "kommer du inte in i bilen!" NÄÄÄ det är lite smalt, pucko!!!! Man ska parkera mitt i en parkeringsruta inte längs ena linjen, fatta!!! Men en annan gång är det väl hans tur.

Kommentera här: