Slappar hela helgen!!!

Slutade vid middagstid igår. Det är så att dagen innan röd dag de dagar vi har öppet innan röd dag så stänger vi klockan 12. Har man gott om tid på sin flex så kan man om man vill sluta då, så det passade jag på att göra. Eftersom Della jobbade med och hon slutade då så fick det bli så. Vi körde en sväng till affären innan vi lämnade lilla Höör. Detta innebär att jag har en liten långhelg tack vare en röd dag på en fredag, dom gillar vi starkt. :)
Detta innebär att jag hinner med att sticka en del och titta på några filmer m.m.

Dessa två nystan ska bli en trekants sjal och jag stickar så att fingarna glöder, snart klar. :P

Tittade på denna filmen för säkert femte gången medan jag stickade. Diggar skarp den och kan verkligen rekommendera den. Den handlar om en tjej som har en kockerska som idol och ska laga alla recepten i hennes bok under 365 dagar. 524 recept på ett år. Boken heter " The art of mastering french cooking". De är ju inga halvfabrikat precis, själv gjorde jag en korvpaj till middag och tog fram en färdigköpt vanilj/jordgubbs paj till kvällen med vispad vaniljsås. Snacka om att göra det enkelt för sig men jag är ju ledig och vill inte stå vid spisen hela dagen.
Stickningen går framåt och blir klar med den i kväll så en bild kommer i morgon.

Eftersom inte julen promenerar ut själv så får jag hjälpa till. I morgon åker den tillbaka i alla dess lådor, granen ska vikas ihop samt så mina nya fina tomtar ska ner i lådan tillsammans med allt annat. Så får dom vila till nästa år.

Tänk att det är två dagar kvar att slappa på. :D

Kommentera här: