Årets stora händelse.....VASALOPPET!!!

Igår var vi bjudna på lite fest hos min svåger och hans familj. Vi hade som vanligt jätteroligt och det skrattades mycket under hela kvällen. Vi stannade länge och tiden bara försvann. Så innan man han blinka var det dags att åka hem och nanna kudden. Tack mina vänner för en underbar kväll mina vänner.
Denna underbara kväll hindrar inte mig från att stiga upp för årets evenemang.

Klockan skulle ringa 07.15 men min vana trogen så vaknade jag innan klockan. Så ut i köket och sätta på kaffekanna, fixa lite frukost. Sen bänka sig soffan och njuta. Klockan åtta gick starten för 15 800 stycken åkare som ska ta sig från Sälen till Mora. Detta är det enda sport program som jag tittar på. Varje år sitter jag i min soffa och kollar i fyra timmar.
I år så ordnas det även ett online stick cafe på facebook och det är super kul. Tänk er sitta i fyra timmar och kolla på vasaloppet samt alla fina handarbete som produceras på facebook.

Detta är så härligt att se alla som ivrigt deltager varje tisdag och torsdag när det är stickcafé. Många tips och råd samt hjälp om man behöver det delas.

GRATTIS IGEN Jörgen Brink.
Stark jobbat och vilken slutspurt, så spännande!

Kommentera här: