Livsglädje.... vilken rusning man fick!!!

Idag så hade vi årsmöte med facket och det gick riktigt bra. De som kom hade många bra frågor och funderingar. Kul med ett aktivt möte. Vi hade bjudit in en föreläsare till mötet och han skulle gå igång direkt efter mötet.

Killen som kom in som en frisk fläkt heter Erik Ståhl.
Han lever med en sjukdom som heter Wiskott Aldrich Syndrom. Han börjar med att berätta om sig själv och vad han gör. Under tiden så pratar han om att det är varmt i lokalen och svettigt. Men han är så intensiv och har fångat allas uppmärksamhet, så det är inte konstigt att han är varm. Han bjuder verkligen på sig själv och alla skrattar åt hans berättande. SEN, SEN, SEN......... så klär han av sig och står framför oss medelålders tanter samt några herrar i ett par stålmannen briefs. Alla lägger upp ett hej vilt asgarv och vi skrattar så att tårarna sprutar. Med en målande beskrivning så börjar han berätta om sin kropp. Jag menar målande för han ritar in sex stycken nya magmuskler. Sen klär han på sig sin sjukhusrock som han haft när har varit på sjukhuset. Hela han föreläsning ger mig sådana rysningar och mina tårar är inte långt borta. När man tror att  man ska börja gråta så klämmer han i med något annat och så skrattar man igen. Denna livsglädje som han har är helt otroligt och han pratar om att man ska vara tacksam för de stunder vi har i livet. För när som helst kan det vara slut. Det kostar så lite att vara tacksam och glad. Att vi ska uttrycka detta oftare till varandra men ord och lite omtänksamhet. Ni som inte haft chansen att lyssna till denna underbara kille måste bara se till att få göra det. Ett absolut måste i min mening. Denna föreläsning berör en verkligen in på djupet och långt in i själen.
Vill passa på att sprida lite tacksamhet till mina vänner, kollegor m.m. Tack mina barn för att ni berikar mitt liv. Tack Magnus för att du sprider kärlek i mitt hjärta. Tack Elin och Julia för att ni sprider glädje i min vardag. Tack Göran för att du gett Della ett jobb. Tack Magnus för att du låter min Magnus jobba hos dig. Tack till mina föräldrar som satt mig till världen. Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst......:P
Tack till alla som på ett eller annat vis berör, glädjer, finns i mitt liv.
1 Johan Pettersson:

skriven

Förärades möjligheten att lyssna på Erik för ett tag sedan. Han förändrade min syn på både mig själv och mitt liv - vilken kille han är. Jag har i mitt yrke sett MÅNGA föreläsare och jag har tidigare inte sett någon som bra och innerlig som Erik är. Han är helt enormt bra. Ni som inte sett honom måste verkligen ta tillfället i akt när ni får möjligheten, det kommer påverka er enormt - till det bättre.

Kommentera här: