Satan i gatan.....

Imorse när jag körde till jobbet så var det rena isgatan ute. Fick en lite "släng" av minisladd i Höör och bilen började pipa som bara den. Det var anti sladd systemet som gick igång. Lyckades att räta upp bilen och få ordning på den igen. Men det fick mig att fundera på det här med antisladd. Är det inte meningen att det ska varna innan oc inte när man är mitt inne i det?  Det ska sägas att jag inte körde fort utan snarare tvärtom. Måste nog ställa mitt anti sladd så att jag får varningen innan. :P
Sen skulle jag gå och "råna" banken  på lite pengar och det var ju halt satan i gatan. Man kände sig som Bambi på hal is. Fick gå med hasande små steg fram och förkte hålla mig där det var grus. Hade varit snyggt om man trillat och brytit benen av sig.


Snacka om kontraster!
Minus 6 grader i sverige och 9 plus i Spanien. Men även om det visar att solen skiner så luras bilden för den lyste med sin frånvaro. Eller så är det ovan molnen. För det har varit molningt hela dagen idag. 

Efter allt telefon pratande jag har gjort idag på jobbet så ska det hållas helg nu.


Kommentera här: