Vitlöksbomber

Jag har tidigare skrivit om mina vitlöksbomber och de tillfälle jag lagat dem för att ta med på fester m.m. så har alla gått åt. Familjen min äter många och älskar dem. Vi fick smaka dem på en fest för många år sen hos en kompis. Sen dess har jag gjort dem kontinuerligt och utvecklat dem på mitt eget sätt.
Receptet är: Bacon & Vitlök absolut inget annat.
En vitlöksklyft till en halv baconskiva. Rulla in vitlöksklyftan i baconskivan.
Antigen kan man trä dem på ett grillspett för att lägga dem på grillen eller så lägger man dem i en långpanna för att tillaga dem i ugnen. Själv föredrar jag det sistnämnda eftersom man har bättre kontroll på dem.
De ska tillagas så att baconskivan blir krispig runt vitlöken, då är de klara. I ugnen görs detta på cirka 200 grader strax ovan mitten av ugnen. Simpelt och enkelt men ack såååååå gott!!!

Sen kan man utveckla det som jag gjort eftersom det kan vara lite besvärligt att skala så många vitlökar. Man köper färdig marinerad vitlök på burk finns i olika smaker. Har provat chili och ört marinerade lika gott vilket som. En är det bara att sätta igång och göra så många man tror att det går åt. En sak är säker att tror man att man gjort tillräckligt så kan man lätt räkna med att man kunde gjort minst lika många till. Försvinnande gott är det.
 
 
 Detta här räcker till min familj som med glädje sätter i sig alla "bömberna"
 

Kommentera här: