Virkad tunika

Det var dags för ett nytt mönster Min tanke var att det skulle bli en poncho. Hade ett speciellt garn i åtanke. Hade köpt garn i Turkiet på en av våra resor dit, ett grönt bandgarn med glitter

Startade med 180 luftmaskor och tänkte att ponchon skulle bli sexkantigt. Jag virkade och virkade..så virkade jag lite till.. När jag kommit en bit på vägen så fick jag en idé om att detta skulle bli en tunika istället. Så det var bara att ställa om och fixa till en tunika. Jag började mitt mönster. Att skriva ner ett mönster är inte det lättaste. Speciellt eftersom man inte började med att skriva när man startade på mönster. Men nu måste jag börja på en ny tunika och från början skriva ner varje varv.

Så här blev den och än har jag inte hunnit med att pressa den.
Den kommer att bli jätte fin på men detta med att ta selfies, hmmm. Övningen ger färdighet och så småningom kan nog jag med bli bra på det. :)

Mina anteckningar är ett enda virr varr och det är tur att jag kan läsa min egen handstil. 😁 Nu ska de renskrivas under tiden som jag gör nästa tunika. 

Sen kommer mönstret ut på min hemsida till försäljning för de som är intresserade.

Kommentera här: